חובת מילוי טופס 101 | תיאום מס | תיאום דמי ביטוח לאומי | מילוי ושליחה של טופס 101 מקוון | קבלת הטופס ואישורו במשרד החינוך
בהתאם להנחיות מס הכנסה, על פי תקנה 2 בתקנות המשכורת (ניכוי ממשכורת ומשכר עבודה), תשנ"ג-1993, כל עובד נדרש למלא טופס 101 עם תחילת עבודתו, בתחילת כל שנת מס ובכל פעם שחלים שינויים בפרטיו האישיים. הטופס מהווה אסמכתה למעסיק למתן הקלות במס ולעריכת תיאומי מס בעת חישוב המשכורת. על כל עובד הוראה המועסק במשרד החינוך למלא טופס 101 מקוון, גם אם הוא ממלא מקום או מועסק באחוז משרה נמוך.
אם אתם מועסקים במקום עבודה נוסף מלבד עבודתכם במשרד החינוך, אתם רשאים להגיש בקשה להקלה ולתיאום בחישוב ניכויי המס. מדובר בטופס נפרד שעליכם למלא באתר מס הכנסה באמצעות היישום המקוון שבאתר מס הכנסה או באמצעות מילוי טופס 116 של רשות המיסים. אי-הגשת תיאום מס למשרד החינוך עלולה להביא לניכוי מס בשיעור מרבי משכרכם. עם זאת, באפשרותכם לשלם את המס המרבי במהלך השנה ולהתקזז עם פקיד שומה במס הכנסה בסוף שנת המס.
אם אתם מועסקים במקום עבודה נוסף מלבד עבודתכם במשרד החינוך או עובדים ובמקביל מקבלים פנסיה, אתם זכאים לתיאום דמי ביטוח לאומי. לצורך חישוב החזר דמי הביטוח הלאומי עליכם למלא טופס 126 המופיע באתר המוסד לביטוח לאומי.
לצורך מילוי הטופס לחצו על כפתור "למילוי טופס 101 מקוון" שבהמשך דף זה, ולאחר מכן הזינו קוד משתמש וסיסמה.
אם אין לכם סיסמה קבועה, באפשרותכם להשתמש בכניסה באמצעות SMS. הזדהו על ידי הזנת תעודת זהות במסך ההזדהות ותקבלו קוד, שיהיה תקף למשך חמש דקות.
אם אתם זקוקים לתמיכה טכנית פנו למרכז שירות ומידע ארצי.
אם אתם עובדים חדשים, קראו על תהליך קבלת קוד וסיסמה בדף קליטת עובד הוראה.
לפני מילוי הטופס ושליחתו מומלץ לצפות בסרטון הסבר על מילוי טופס 101.
- לתשומת ליבכם, המוקד תומך ומסייע במילוי טופס 101 מקוון בלבד. אם יש לכם בעיה או שאלה בנוגע לניכויי שכר פתחו פנייה מקוונת בדף זה.
תהליך הגשת טופס 101 מקוון
מילוי הטופס על ידי עובד ההוראה.
שליחת הטופס לאישור חשב שכר.
אישור הטופס על ידי חשב שכר.
חתימה דיגיטלית של הטופס על ידי חשב מחוז מורשה חתימה.
מבנה הטופס
בגוף הטופס מופיעים שדות שבהם עליכם להזין את פרטיכם האישיים. כדי להקל עליכם במילוי הטופס, חלק מהפרטים האישיים מוזנים באופן אוטומטי ממערכת השכר, ועליכם לוודא כי נתונים אלו מעודכנים. כאשר יש שדה חובה שלא הוזן בו נתון, תופיע הערה בראש הטופס: "שגיאות במילוי הטופס". לא ניתן לשלוח את הטופס לאישור אם קיימות שגיאות בטופס.
צירוף מסמכים
לטופס יש לצרף צילום תעודת זהות כולל ספח, תיאום מס (אם נדרש) ומסמכים נוספים סרוקים בסורק או באפליקציית סריקה בלבד.
סיום ושליחת הטופס
עם סיום מילוי הטופס יש לחתום (לסמן) על ההצהרה שבתחתית הטופס, ללחוץ על שמירה ושליחה, ולאחר מכן להזין שוב את סיסמת ההזדהות שתשמש כחתימה דיגיטלית על הטופס. בשלב זה יישמר הטופס במערכת ויישלח אוטומטית לאישור טלר השכר. אם יש צורך להשלים את מילוי הטופס במועד מאוחר יותר, ניתן ללחוץ על כפתור "שמירה כטיוטה" המופיע בתחתית הדף.
לאחר שליחת הטופס ייבדקו הטופס והמסמכים שצורפו אליו ויאושרו על ידי חשב השכר, ולאחר מכן ייחתמו דיגיטלית על ידי חשב מחוז מורשה חתימה. אם קיימת בעיה, יוחזר הטופס להשלמה או לתיקון הנתונים. לאחר חתימת חשב המחוז, תישלח הודעת דוא"ל אישית לעובד ההוראה על קליטת טופס 101 במשרד החינוך. כמו כן ניתן יהיה לעקוב אחר סטטוס הטיפול בטופס בסרגל המופיע בראש הטופס.