דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי
חיפוש
חפש ב:
מסגרות למידה
מתווה לפיתוח מקצועי

העצמת אנשי החינוך בישראל באיכות ובמומחיות האקדמית הנדרשת, מביאה לשיפור בתהליכי הלמידה וההוראהבדף זה  תוכלו לקרוא על מסגרות הלמידה העיקריות המוצעות לבחירתכם ועל פתרונות אינטגרטיביים לתהליכי פיתוח מקצועי.

לתשומת ליבכם, פורסמה חוברת נהלים והנחיות לפיתוח מקצועי במסלול אופק חדש לשנת תש"ף.

 

האגף לפיתוח מקצועי שוקד בשנים האחרונות על יצירת פתרונות למידה מגוונים לבחירת עובדי ההוראה, הנותנים מענה למגוון צרכים של בתי הספר כארגון ושל עובדי ההוראה כפרטים. הפתרונות מבוססים על מחקרים שבוצעו בתחום הפיתוח המקצועי. להלן מגוון האפשרויות:

  • קורסים והשתלמויות במרכזי פסג"ה - בכל מחוז פועלים מספר מרכזי פסג"ה הנותנים שירות לכלל עובדי ההוראה שבאזור ההזנה שלהם ואמונים על ביצוע מדיניות המטה והמחוז, תוך התאמתה לצורכי הלומדים, פיתוח יוזמות מקומיות, בקרה והערכה, קשר עם מוסדות אקדמיים ושימוש במודלים רבים לפיתוח מקצועי.

  • קורסים והשתלמויות במכללות ובאוניברסיטאות.

  • קורסים דיגיטליים (מקוונים) במגוון נושאים ובמודלים שונים.

  • קורסים דיגיטליים במודל איחוד מול ייחוד -  מודל מקוון המתמקד בהבניית שפה פדגוגית משותפת לכל המורים ובהתאמה מדויקת לכל תחום דעת. במסגרת מודל זה פותחו השתלמויות העוסקות בפרקטיקות של הוראה, למידה והערכה.

  • קורסים דיגיטליים במודל מיקרו-קרדיטציה – יחידות למידה דיגיטליות קצרות המתמקדות בכשירויות בפרקטיקות ההוראה, שפיתחו אגפי המטה והמפמ"רים. היתרונות העיקריים הם למידה עצמאית ותחילת לימודים כ-48 שעות לאחר ההרשמה.

  • תוכנית השקפה – מורים מובילים קהילות למידה בית ספריות.

  • קהילות מקצועיות לומדות דיסציפלינריות – יוזמה של אגפי המטה והמפמ"רים. קהילות אזוריות בהובלת מוסדות אקדמיים, מכללות להוראה ומבצעים פדגוגיים שעברו מכרז.

  • מרכזי סימולציה – מפגשי הסימולציה הנערכים במרכזי סימולציה שבמכללות להוראה, הם חלק מתהליך למידה ארוך ועוסקים בעיקר בתקשורת בין-אישית.

  • חונכות, סופרוויז'ן – לעובדי הוראה בשלב הכניסה לתפקיד.

  • תארים אקדמיים מתקדמים – עובדי הוראה הלומדים לתואר שני זכאים להחזר שכר לימוד, ובעוז לתמורה – גם למענק שעות.

  • קורס ניהול – תוכנית הכשרה לעובדי הוראה המייעדים את עצמם לתפקידי ניהול המופעלת באחריות מכון אבני ראשה. לדף הרשמה לתוכנית ההכשרה והניהול.

  • הרחבות הסמכה – השלמת הכשרה לעובדי הוראה המלמדים בפועל במקצוע שאין להם הכשרה בו. בשנת הלימודים תשע"ט מתקיימות הרחבות הסמכה בתחומי מדידה והערכה, מדע וטכנולוגיה, פיזיקה וכימיה בחטיבת הביניים, תרבות יהודית ישראלית, מתמטיקה למורי 5 יחידות לימוד ואנגלית.

  • לימודי תעודת הוראה נוספת – לימודים במסגרת התמחות או תעודת הוראה נוספת באישור משרד החינוך בהתאם לדרגתו ולתפקידו של הלומד. במסגרת אופק חדש יזוכה עובד ההוראה בהיקף של עד 60 שעות בסיום כל מסלול הלימודים בהתאם לדרגה. בעוז לתמורה - 112 שעות.

קישורים ונהלים
טפסים
שאלות ותשובות
בכל קורס המאושר על ידי מפקח הפיתוח המקצועי במחוז, מתנהל יומן השתלמות שרשומים בו כל הלומדים. עם סיום ההשתלמות מוגש היומן עם השמות למפקח על הפיתוח המקצועי לצורך אישורו. לאחר האישור מערכות משרד החינוך מתעדכנות בשעות שנלמדו.
עובד הוראה זכאי לגמולי השתלמות עבור לימודים או עבור פרסומים שיצאו לאור לאחר שעבד בפועל בהוראה במשך תקופה שזיכתה אותו בשנת ותק אחת לפחות, ובתנאי שהוא מורה מוסמך.

ניתן להכיר בגמולי השתלמות על עבודות מחקר, מאמר מדעי שפורסם בכתב עת, ספר, דיסק או יצירות אמנות שהוצגו בתערוכה. לפרטים נוספים בדבר סוגי הפרסום המוכרים היכנסו לקישור "גמולי השתלמות בטיפול מחלקות כוח אדם בהוראה" שבדף זה.

טופס הבקשה לאישור גמולי השתלמות עבור פרסומים מופיע באזור הטפסים שבדף זה. יש למלא את הפרטים האישיים, ובטבלה לציין את שם המאמר, תאריך הפרסום ושם ההוצאה לאור בלבד. את הבקשה יש לשלוח בצירוף הפרסומים עצמם בעותק אחד בלבד לכתובת המצוינת בצד ימין למעלה בדף הבקשה.
פנייה לקבלת שירות

תודה שפנית באמצעות הפורטל. פנייתך הועברה להמשך טיפול המוקד המחוזי. משך זמן הטיפול המשוער הינו 14 ימים. בסיום הטיפול תקבל הודעת דוא"ל ומסרון בהתאם לאמצעי הקשר המעודכנים במערכות המשרד.

לצפייה בפניות שלי