דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי
חיפוש
חפש ב:
מניעת הטרדה מינית
מניעת הטרדה מינית

החוק למניעת הטרדה מינית, תשנ"ח-1988, מגדיר הטרדה מינית כפגיעה בכבוד האדם, בחירותו ובפרטיותו וכן פגיעה בערך השוויון בין המינים. בדף זה תוכלו לקרוא על ההתנהגויות הנכללות בחוק, על אכיפת החוק ועל דרכי הטיפול במקרה של הטרדה מינית של עובד או עובדת הוראה, ולמי ניתן לפנות במקרים אלה.

​החוק למניעת הטרדה מינית

החוק למניעת הטרדה מינית, תשנ"ח-1988, מגדיר הטרדה מינית כפגיעה בכבוד האדם, בחירותו ובפרטיותו וכן פגיעה בערך השוויון בין המינים. מנעד ההתנהגויות הנכללות בחוק אומנם רחב, אך הוא ברור וחד משמעי – החל מהצעות ומהתייחסויות חוזרות המופנות לאדם ומתמקדות במינו, וכלה במעשים מגונים ובסחיטה באיומים, כאשר המעשה שהאדם נדרש לעשותו הוא בעל אופי מיני. החוק נועד להגן על כל בני האדם, נשים וגברים כאחד, בכל מקום: במרחב הפרטי, במרחב הציבורי וגם במרחב הווירטואלי.

התקנון למניעת הטרדות מיניות בשירות המדינה

משרד החינוך שם לו למטרה להגביר את המודעות למרחב עבודה בטוח ולאכיפה מוגברת של התקנון למניעת הטרדות מיניות בשירות המדינה כדי לאפשר אקלים בטוח ושוויוני וסביבת עבודה מוגנת, מכבדת ונקייה מהטרדות. לפיכך החליטה הממשלה למנות בכל המשרדים הממשלתיים תפקיד "ממונה על שוויון מגדרי ויועצת המנכ"ל לקידום נשים".

הממונות המחוזיות האחראיות למניעת הטרדה מינית במשרד החינוך

אחד מתפקידיה של הממונה הוא מניעת הטרדות מיניות במשרד החינוך כלפי עובדות המשרד ועובדיו, ושימוש כתובת לפניות בנושא. לצד הממונה על השוויון המגדרי עומדות ממונות מחוזיות, והן אחראיות למניעת הטרדה מינית במחוזות השונים של המשרד, כלומר הן הכתובת לייעוץ ולהדרכה עבור העובדות והעובדים והן הכתובת לפנייה ולתלונות על הטרדה מינית במקום העבודה. להלן פרטי הממונות על הטרדות מיניות:

שם

טלפון נייד

דואר אלקטרוני

מחוז ותפקיד

אושרה לרר שייב

050-6282517

oshrale@education.gov.il

ממונה על שוויון מגדרי - מטה

אביטל זיגמן

050-5827701

avitalzig@education.gov.il

מחוז חרדי - מפקחת על הייעוץ

שולמית מנור

050-6288943

shulamitma@education.gov.il

מחוז חיפה - מפקחת על הייעוץ

ורד גבאי

052-6811093

veredga@education.gov.il

מחוז מרכז - מפקחת על הייעוץ

אירית מור

050-6283179

irit.moore@gmail.com

מחוז ת"א - מפקחת כוללת

צביה זמיר

050-6282756

zviaza@education.gov.il

מחוז צפון - מפקחת על הייעוץ

מיכל זקסנברג

050-6283788

michalz@education.gov.il

ירושלים - מנח"י - מפקחת על הייעוץ

מיכל אילן

050-6282600

michalil@education.gov.il

מחוז ירושלים - מפקחת על הייעוץ

חרמונה פרלמוטר

050-6225259

chermonap@kfar-olami.org.il

חינוך התיישבותי - מפקחת על הייעוץ

רונית יצקר

050-5761838

ronityaz@education.gov.il

מחוז דרום - מפקחת על הייעוץ

פנינה וסרמן

050-6221544

pninavas@education.gov.il

חינוך התיישבותי - עובדי המטה

דרכי הטיפול בהטרדה מינית

שלב ראשון – פנייה ראשונית: הממונה הישירה במחוז מקבלת את הפנייה, רושמת את הפנייה ומחתימה את הפונה על הרישום, תוך הבהרת אפשרויות הטיפול וחובת ההעברה של התלונה לממונה הארצית ולנציבות שירות המדינה.

על הממונה חלה חובה להעביר דיווח לממונה הארצית ולנציבות, אולם פרטי התלונה, ובכללם זהות המתלונן או המתלוננת, נותרים חסויים ומובאים לידיעת מספר אנשים מצומצם ביותר: בתוך המשרד רק הממונה הארצית ובנציבות – שלושה גורמי טיפול. כל אלה מחויבים לשמור על סודיות ועל דיסקרטיות מרבית.

שלב שני – הממונה המחוזית מתייעצת עם הממונה הארצית לגבי אפשרויות הטיפול. הממונה הארצית מדווחת לנציבות, שם מתקבלת החלטה באשר להמשך הטיפול בתלונה.

עובדי מדינה יטופלו על ידי נציבות שירות עובדי המדינה; יתר העובדים יטופלו על ידי המעסיק הישיר שלהם. לדוגמה, אם עובדת ההוראה מועסקת על ידי בעלות, הליך בירור התלונה והטיפול בה יתבצעו על ידי בעלי התפקידים המקבילים באותה בעלות.  

שלב שלישי – תמיכה ומעקב: תמיכה אישית ורגשית של הממונה במחוז, מעקב אחר התקדמות הטיפול והחלטת הנציבות וכן ליווי של הממונה את הפונה בשלבי ההליכים כאשר יש בכך צורך: מסירת עדות באגף חקירות, מסירת עדות בבית הדין למשמעת וכיוצא בזה.

לתשומת ליבכם,

  • חשד להטרדה מינית בין תלמידים ותלמידות יטופל על ידי בית הספר והייעוץ החינוכי בבית הספר.

  • חשד להטרדה בין עובד/ת הוראה לתלמיד/ה יטופל על ידי בית הספר והייעוץ החינוכי יחד עם הממונים על המשמעת הרלוונטיים במחוז ובמטה.

  • מידע נוסף ניתן לקבל באתר האגף לשוויון מגדרי בנציבות שירות המדינה.

  • נפגעות ונפגעים המבקשים לקבל תמיכה וייעוץ מחוץ למשרד החינוך יכולים לפנות למרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית הפרוסים בכל רחבי הארץ.

קישורים
טפסים
פנייה לקבלת שירות

תודה שפנית באמצעות הפורטל. פנייתך הועברה להמשך טיפול המוקד המחוזי. משך זמן הטיפול המשוער הינו 14 ימים. בסיום הטיפול תקבל הודעת דוא"ל ומסרון בהתאם לאמצעי הקשר המעודכנים במערכות המשרד.

לצפייה בפניות שלי

תמיכה תפעולית
טלפון: 1599-500688
שעות פעילות המוקד: א-ה 07:30-22:30,ו 07:30-14:30,ש 07:30-16:30
מוקד סיסמאות
טלפון: 1599-500688
שעות פעילות המוקד: א-ה 08:00-16:00
מוקד פניות מחוז ירושלים
טלפון: 02-5601575
שעות פעילות המוקד: א-ה 08:00-18:00
מוקד פניות מחוז צפון
טלפון: 04-6500134
שעות פעילות המוקד: א-ה 08:00-18:00
מוקד פניות מחוז חיפה
טלפון: 04-8632788
שעות פעילות המוקד: א-ה 08:00-18:00
מוקד פניות מחוז מרכז
טלפון: 03-6896846
שעות פעילות המוקד: א-ה 08:00-18:00
מוקד פניות מחוז תל אביב
טלפון: 03-6896022
שעות פעילות המוקד: א-ה 08:00-18:00
מוקד פניות מחוז דרום
טלפון: 08-6263333
שעות פעילות המוקד: א-ה 08:00-18:00
מוקד פניות חינוך התישבותי
טלפון: 03-6898888
שעות פעילות המוקד: א-ה 08:00-18:00
מוקד עוז לתמורה
טלפון: 1800-800424
שעות פעילות המוקד: א-ה 09:00-16:00

לא נמצאו נותני שירות

  • כתובת
    בניין:
    קומה: חדר:
    פקס:
    זמני קבלה
    שעות מענה טלפוני :
    --
    שעות קבלת קהל :
    --